torsdag 24. juli 2008

Dag Erik: hjerteinfarkt!

Thor Haraldsen's gode sykkelvenn gjennom mange år, nå sporstsjournalist i NRK og 11 år yngre enn Thor, har fått hjerteinfarkt. Det samme hadde jo Thor for et år siden, og han fikk operert inn 5 nye blodårer til hjertet. Vi ønsker Dag Erik lykke til og håper han blir raskt frisk igjen.. Vi sakset dette fra NRK's nettsider (- slik at Thor kan se det neste gang han har tilgang til internett):

Dag Erik Pedersen kjørte 50 mil med hjerteinfarkt
For tre uker siden ble sportsjournalist, Dag Erik Pedersen, operert for hjerteinfarkt.
- Jeg hadde aldri trodd at dette skulle skje meg, sier aktive og spreke 49-åringen.
-Trodde det var noe jeg hadde spist
- Jeg var på NRK-jobb i Bergen for tre uker siden. Jeg hadde fått meg ny bil, og skulle kjøre over fjellet. Jeg blir så dårlig på vei tilbake til Helgeroa at det føltes som om jeg hadde fått i meg en tennisball på et tidspunk, sier Pedersen.
- Det var skikkelige smerter, jeg trodde kanskje det var noe jeg hadde spist, men på natta ble jeg kjørt til sykehuset med to tette årer.
Dag Erik Pedersen sier at han håper å være frisk nok til å dekke OL i Bejing fra studioet i Oslo.